Välkommen till fallskärmssveriges fräschaste lokaler, flygplan och omgivning!

Smålands Fallskärmsklubb är en ideell förening med ungefär 50 medlemmar. Vi hoppar på Feringe flygfält strax utanför Ljungby. Vill du veta mer exakt, så kan du titta på sidan Hitta till oss.

Där hoppar vi ur en Gippsland Airvan GA8, med plats för 8 hoppare. Den går till 4000 meter på ca 20 minuter. Vi hoppar nästan varje helg från och med april, till och med oktober, samt under ett antal hoppveckor under sommaren. Kolla i kalendern för närmare besked på vilka händelser som äger rum.

Smålands Fallskärmsklubbs medlemmar utför årligen ca 3000 hopp. Våra medlemmar kommer från hela Småland, från Kalmar i öst till Jönköping i norr. Däremellan är även Ljungby, Värnamo, Anderstorp, Växjö, Eksjö, Vetlanda med flera representerade.

Vy över hoppfältetUtsikt över hoppfältet på Feringe

PackmattanPackmattan i hangaren

Miljö och klimatkompensering

Miljöarbetet inom klubben ligger oss varmt om hjärtat. Vi blev t.ex. den första miljöcertifierade fallskärmklubben i Sverige. Nu klimatkompenserar vi alla våra fallskärmshopp! Läs mer här.